vineri, 12 octombrie 2012

Bors de fasole cu varza




Nu stiu daca ati mancat vreodata, dar va spun cu mana pe inima ca este minunat, nu stiu nici daca este caracteristic vreunei zone, stiu doar ca-l facea bunica mea, iar eu mancam pana nu mai puteam :D
Bunica mea il facea cu varza acra, insa mie mi-a fost asa de pofta, incat n-am mai umblat dupa  varza acra si am facut cu varza dulce, nu are acelasi gust, dar macar mi-am potolit pofta :)
Ingrediente:

  • fasole boabe ( 300 g)
  • 2 cepe
  • un morcov
  • o felie telina
  • pastrnac
  • radacina de patrunjel
  • 1/2 varza
  • o lingura bulion
  • ardei
  • sare
  • piper
  • cimbru
  • o lingura de faina pentru rantas
  • frunze de telina
  • leustean
  • bors sau zeama de varza

Spalam fasolea si o lasam la inmuiat de seara in apa rece.
A doua zi o fiebem in 2-3 ape.
Putem fierbe mai multa si o putem pastra in pungi la congelator dupa care o putem folosii cand avem nevoie si suntem in lipsa de timp .
Cand este aproape fiarta adaugam o ceapa, morcovul dat pe razatoare sau taiat cubulete, ardeiul, telina, pastarnacul si radacina de patrunjel taiate cubulete + varza taiata fideluta.
Dupa ce au fiert toate, calim cealalta ceapa tocata marunt, in 2-3 linguri de ulei, adaugam si bulionul si stingem cu putina apa, lasam asa cateva minute.
Intre timp pregatim faina, pe care o amestecam cu 2-3 linguri de apa, ca sa nu se faca cocoloase si o turnam peste ceapa calita, completam cu apa si lasam sa fiarba 10 minute, dupa care vom pune peste fasolea fiarta.

O lasam sa mai dea cateva clocote si adaugam borsul sau zeama de varza dupa gust.
Potrivim gustul de sare, piper, putin cimbru si luam de pe foc.
Asezonam cu frunze de telina si leusteanul, tocate marunt .
Merge excelent cu o ceapa rosie sau un ardei iute.
Pofta buna!!!!!







19 comentarii:

  1. N-am mai mancat de cand eram copil... vecina mamei facea asa si tare delicios era, iar al tau ma imbie sa iau o lingura si sa ma infrupt!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina, ma bucur sa aud ca ai mancat sis ti cat e de bun, pupici :*

      Ștergere
  2. Pot sa tin postul cu ciorbica asta!:)
    Super!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina, sa sti ca asta era ciorba de baza in posturi, pe vremea cand eram copil, pupici :*

      Ștergere
  3. Buna combinatie! Am sa incerc si eu cu siguranta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Are iz de ciorba de potroace, care se consuma in special dimineata de dupa nunta. In unele zone se face si cu carne, in altele doar cu fasole, varza murata, care e cheia acestei ciorbe si celelalte verdeturi necesare. E grozav de buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiam ca ciorba de potroace se face cu fasole sau varza, ci cu cartofi, dar dupa cum ai spus probabil difera de la zona la zona, pupici

      Ștergere
  5. N-am mancat inca asa ceva dar cu siguranta ca am sa fac si eu....
    Inghiteam in sec , numai cand citeam reteta.
    O pun la ..."de facut"!!!
    Delicioasa !
    Te tzuc Dana !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea, ma bucur ca-ti place, astept impresii, te pup :*

      Ștergere
  6. Cristina, multumesc frumos pentru invitatie, am vazut prea tarziu mesajul, insa te voi urmarii cu mare drag fiindca ai retete minunate, te pup :*

    RăspundețiȘtergere
  7. in unele zone ale Moldovei se face e aceasta ciorba de fasole acrita cu bors sau zeama de varza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer nu stiam, multumesc de pont :)

      Ștergere
    2. E borsul copilariei!!Ff bun si mai ales acum când sunt insarcinata am o pofta si mai mare!! Mersi de reteta!!

      Ștergere
  8. Ma bucur mult sa aud asta, sarcina usoara si pofta mare :*

    RăspundețiȘtergere
  9. original e sa folositi doar zeama de varza nu bors ..pe la noi in Moldova se chiama ciorba de potroace

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu contest, insa in lipsa de zeama de varza, ne facem pofta si cu bors.

      Ștergere

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)