sâmbătă, 4 februarie 2012

Creveti cu garnitura de cartofi si sos de smantana



In sfarsit am incercat si eu crevetii, de foarte mult timp am poftit la ei.....acum insa nu mai poftesc :d nu prea mi-au placut, nu stiu daca i-am facut eu cum trebuie ( au iesit cam tari ), sau daca am gresit undeva, cert este ca nu stiu daca o sa mai incerc prea curand.
Am tot cautat retete pe net, am cerut sfatul prietenilor de pe bucataras si pana la urma am hotarat sa fac reteta lui Radu.

Ingrediente:

pentru cartofi:

  • 3-4 cartofi
  • sare
  • piper
  • boia dulce
  • busuioc uscat am avut eu ( in reteta originala proaspat )
  • ulei de masline pentru uns tava
pentru creveti:
  • 1 punga creveti decorticati
  • zeama de lamaie
  • 2 catei usturoi
  • 2 linguri vin alb
  • sare
  • piper
pentru sosul de smantana:
  • 3 linguri de smantana
  • 3 catei usturoi
  • zeama de lamaie
  • 2- 3 ulei de masline
  • marar
Scoatem crevetii sa se dezghete ( aici nu stiu daca am facut bine, am citit pe undeva ca cei decorticati nu trebuie sa stea mai mult de 15 minute afara, dar asta dupa ce ii aveam afara de cateva ore, ci ca ar trebuii dezghetati in apa cere, dar cum eu habar nu am sa-i pregatesc am facut cum am crezut ca e bine)
Vom spala cartofii si ii vom pune la fiert in coaja.
Intre timp vom pregatii sosul de smantana:
Pisam usturoiul si il frecam cu un praf de sare si cu ulei, ca la mujdei, dupa care adaugam zeama de lamaie dupa gust, smantana si mararul, omogenizam si dam la rece pana in momentul servirii.


Dupa ce au fiert, insa nu de tot, ci atat cat sa intre furculita in ei, ii scoatem si ii lasam sa se racoreasca putin, apoi ii decojim si ii taiem rondele.
Ungem o tava termorezistenta cu ulei de masline, punem rondelele de cartofii pe care ii condimentam cu sare, piper, boia si busuioc si ii dam la cuptor pana cand acestia devin aurii. 


Pregatim un dresing din usturoiul pisat, zeama de lamaie, sare si vin, iar dupa ce s-au dezghetat crevetii i-am fiert 3 minute ( asa scria pe punga, si iar nu stiu daca am gresit, pentru ca de aici au inceput sa se intareasca putin), apoi ii scoatem, ii lasam sa se racoreasca si ii punem la marinat 30 minute.
Incingem 2 linguri de ulei intr-o tigaie, punem crevetii si ii prajim pe ambele parti 2 minute, dupa care adaugam dresing-ul ramas si mai lasam 2-3 minute pana scade sucul.
Servim crevetii alaturi felii de lamaie, cartofi si sosul de smantana!
Pofta buna!!!




Ps. Daca stiti voi cum trebuie pregatiti acesti creveti decorticati, va rog sa-mi spuneti si mie....nu de alta, dar mai am o punga in congelator si nu as vrea sa dau din nou gres, in cazul care o sa ma razgandesc si o sa-i mai pregatesc iar :D

11 comentarii:

  1. Mie imi plac mult si cand i-am facut nu mi s-au parut tari. Eu i-am descongelat in frigider, i-am trecut printr-un jet de apa rece. Am incins ulei in tigaie si la foc mare i-am tinut cate 2 minute pe fiecare parte. I-am scos apoi si am continuat sosul, dar fara sa-i mai fierb si pe ei. Poate tocmai asta i-a facut tari??? Sunt crocanti pe afara iar inauntru sunt suculenti. Incearca si asa. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sara, multumesc pentru sfaturi, dupa cum am zis si la reteta, exact dupa ce i-am fiert s-au intarit, cand i-am spalat erau foarte moi si fragezi, dar am facut si eu cum scria pe punga, deci data viitoare nu o sa-i mai fierb, sa vad ce-o iesii, te pup :*

      Ștergere
  2. Nu am mancat niciodata.Nu-mi place de figura lor.Sunt buni?Cartofii si sosul insa imi plac foarte mult.Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dia, nici mie nu-mi placeau figura lor si am avut ocazia sa mananc acum vreo 4-5 ani in italia si nu am avut curaj, insa acum vazand peste tot pe net si la tv, am zis sa incerc si eu marea cu degetul :)) nu sunt rai la gust, doar ca asa cum am zis mie mi-au iesit cam tari, probabil daca ieseau asa cum ar fi trebuit erau buni, te pup :*

      Ștergere
  3. Eu cred ca au fost gatiti prea mult , ei fiind prefierti deja , de aceea au iesit tari . Eu am facut doar prajiti cateva minute, vreo 3-4 cred ,dar data viitoare o sa micsorez tinmpul de prajire . Poate le mai dai o sansa :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru sfaturi, o sa le mai dau o sansa, sper sa-mi iasa cum trebuie, altfel nici ca mai fac vreodata :)):)) te pup:*

      Ștergere
  4. Sti .nici eu nu prea ma dau in vant dupa creveti,am incercat doar odata sa ii gust,dar eu stiu daca voi mai incerca vreodata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mirela, poate incercam la restaurant, daca nu-mi ies nici data viitoare, nici ca mai fac, insa o sa merg odata la retaurant sa comand creveti, vreau sa vad adevarutl lor gust :) te pup :*

      Ștergere
  5. cei mai buni creveti sunt cei facuti cu unt, ceapa verde, usturoi tocat marunt, si o lamaie stoarsa in tigaie. sunt extraordinari. noi mancam de 2 ori pe saptamana si tot nu ne-am saturat. :)))))

    RăspundețiȘtergere
  6. ma scuzati, voiam sa zic portocala sau vin alb, nu foarte bun, si niciodata amandoua.incercati si nu o sa regretati si nici nu trebuie sa va duceti la restaurant. eu dau 12 lei pe 20 de bycati de creveti prefierti. pofta mare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru sugestie, o sa tin minte, am facut de curand paella cu mazare si creveti si de data asta mi-a iesit cum trebuia....cu siguranta voi incerca varianta asta cu unt :)

      Ștergere

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)