miercuri, 20 noiembrie 2013

Tort aniversar- tort cu ciocolata


Acest tort l-am facut pt ziua baietelului meu, care in iulie a implinit 4 anisori si care nu a vrut altceva decat animalute si sa fie de ciocolataaaaaaaa ....






pentru blat:
  • 9 oua
  • 450 g de zahar
  • 9 linguri lapte
  • 1 praf de copt
  • 9 linguri de ulei
  • 400 g faina
  • esenta vanilie
pentru crema ganache:
  • 600 g ciocolata amaruie
  • 620 ml frisca lichida
in plus:
  • 300 g zmeura
pentru glazura: 
  • 200 g ciocolata amaruie
  • 200 ml frisca lichida
  • 50 g unt
pentru ornat:
  • figurine din fondant
  • grilaj ciocolata ( 200 g ciocolata neagra )

Separam albusurile de galbenusuri, le batem spuma cu un praf de sare pana isi dubleaza volumul, dupa care adaugam zaharul in ploaie, galbenusurile unul cate unul, uleiul, laptele, esenta , faina amestecata cu praful de copt , dupa care omogenizam bine compozitia cu o spatula.
Punem compozitia rezultata intr-o tava tapetata cu hartie de copt  si o dam la cuptorul preincalzit cca 30 min la foc mediu.
Intre timp pregatim crema:
Rupem ciocolata bucatele mici si o punem intr-un vas, peste care turnam frisca lichida.
Punem vasul pe foc si aducem la punctul de fierbere ( atentie, nu trebuie sa fiarba! ) omogenizam compozitia si lasam sa se raceasca.
Dupa ce s-a racit bine o mixam pana isi dubleaza volumul si incepe sa se deschida la culoare.
Taiem blatul de tort in 3.

Eu nu am avut pe ce sa-l pun asa ca am taiat o parte din el ( marginea din dreapta, pe care am taiat-o pe jumatate, am unit jumatatile,le-am pus deasupra, astfel dand impresia unei custi, ca tot este al meu baiat innebunit dupa animalute.
Il insiropam cu lapte indulcit sau un sirop oarecare si incepem asamblarea, blat-crema-1/2 zmeura -blat-crema - restul de zmeura - blat.
Turnam glazura ( toate ingredientele puse pe foc pana se topeste ciocolata ) . 

Grilajul de ciocolata se face in felul urmator:
Pentru inceput ne pregatim hartia: Se taie o hartie de copt egala cu circumferinta tortului, putin mai inalta decat tortul.
Se topeste ciocolata, se pune intr-o punga si se taie varful.
Ciocolata se toarna sub ce forma vreti ( va jucati putin cu ea ).
Nu trebuie sa fie cald in bucatarie, astfel nu se va intarii ciocolata.
Ciocolata nu trebuie sa se intareasca de tot pentru ca se va rupe, ci doar sa faca putina crusta.
Se ia hartia cu grija si se pune de jur imprejurul tortului ( va sfatuiesc sa faceti hartia din mai multe bucati pentru a o putea manevra, daca tortul este mare ).
Se da la frigider 10 minute, dupa care se dezlipeste usor hartia si va rezulta ceva frumos.
Ca aici.









2 comentarii:

Comandă pizza online!

o comunitate frumoasa si unita, intrati si aruncati o privire :)